اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد؛

سقوط ۱۹.۴ درصدی اقتصاد رژیم اسرائیل 

بنابر آمار‌ها اقتصاد رژیم اسرائیل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۹ درصد سقوط کرد.

اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه گزارش داد که اقتصاد اسرائیل در سه ماهه آخر سال مالی ۲۰۲۳ در مقایسه با سه ماهه قبل به دلیل درگیری نظامی مداوم با نیرو‌های حماس در نقاط مختلف غزه، ۱۹.۴ درصد دیگر کاهش یافته است.

به گزارش با‌ها نیوز، این درگیری که با عملیات نیرو‌های حماس در ۷ اکتبر آغاز شد، بر بخش‌های مختلف اقتصادی رژیم صهیونیستی تأثیر گذاشته است. هزینه‌های خصوصی، یک بخش اصلی رشد اقتصادی، ۲۶.۹ درصد کاهش یافت، در حالی که صادرات ۱۸.۳ درصد کاهش یافت و سرمایه گذاری در دارایی‌های ثابت، عمدتاً ساختمان‌های مسکونی، ۶۷.۸ درصد کاهش پیدا کرد. در مقابل، مخارج دولت، که عمدتاً به بخش نظامی هدایت می‌شود، ۸۸.۱ درصد افزایش یافت.

پیشتر، مؤسسه اعتبارسنجی مودیز برای نخستین بار از زمان پیوستن اسرائیل به طرح درجه‌بندی این موسسه، رتبه اعتباری این رژیم را به A ۲ کاهش داده است. 

پایگاه اسرائیل‌هیوم نوشته که این کاهش رتبه به معنی منفی شدن چشم‌انداز اقتصاد اسرائیل در اثر جنگ در غزه است و به معنای آن است که این تنزل رتبه ممکن است ادامه داشته باشد.

رسانه‌های صهیونیستی کاهش رتبه اعتباری این رژیم توسط موسسه مودیز را تنها ضربه خفیف دیگری به اقتصاد صهیونیست‌ها ندانستند و اعلام کردند که پس از شکست امنیتی، ابعاد شکست اقتصادی نیز مشخص شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار